18 Şubat 2014 Salı

KENDİ HEYVANLARINIZA TECAVÜZ ETSENİZE ! Akşam bakkaldan rakı aldım. Kasabalarda içki şişesi ,bakkalarca gasteye sarılır. Böylece millet ,mal olduğu için ,durumu anlamaz. Yıllardır adama söylerim: -Usta,benim şişeyi sarma,ben göğsümü gere gere içerim! -Olsun abi!Görmesinler. Adam şişeyi gene gaste kağıdına sardı. Bakkal beni sever:Esirgiyor,koruyor ve bağışlıyor…Yukardakinin kasaba temsilcisi. Şişe elde,spor olsun diye yürüyorum…Yollar yürümekle aşınmıyor ve bitmiyor. Canım sıkıldı yürürken,gaste okuyayım dedim: -Komşusu ineğine tecavüz etti… Mahkemeye başvurdu…İneği mekruh oldu diye kesti… Araştırmacı gastecilik diye buna derim işte! Ben akıl sağlığımı korumak için,yıllardır eve gazete sokmuyorum. -Komşusunun keçisine ahırda tecavüz eden adam… -Komşusunun kümesinde tavuğa tecavüz eden adam… -Komşusunun karısında samanlıkta tecavüz eden adam… Ya hemşerim, niye hep komşunuzun heyvanlarına tecavüz ediyonuz? Kendi heyvanlarınıza tecavüz etsenize. Empati yoluyla olayı anlayabiliyorum:Neden kendi heyvanın değil de komşunun ki. Kümeste tavuğa tecavüz etmişiniz.Karı evden bağırıyor: -Hüsamettin,lavuğu kis de getir! İnsanın metresini kesmesi pek insanlık dışı. Tamam kestiniz… Yer sofrasında ,patateslerin arasında ,solaryumdan yeni çıkmış gibi kızarmış,bacakları açmış yatıyor… Buna can mı dayanır? Tahrik mi olmalısınız,yoksa ağlamalı mı? Aynı şey keçi için de geçerli: -La ,şu işe bak..Bu butlar dün omuzumdaydı,şimdi ağzımda dağılıyor. Tayyip duysa konuyu,gündem oluşturur: -Tecavüze uğrayan heyvan bacılarımııız…. Kılıçdar ise aşağı kalmaz ,hemen maydanoz olur: -Bizim iktidarımızda tecavüz edilen hayvanlar için, barınaklar inşa edeceğiz! Ya ,bu ülkede ruh sağlığı yerinde adam kaldı mı? 30.01.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder